Faq

Als verhuurpartner van audiovisueel materiaal en technische installaties voor evenementen ontvangen we vaak dezelfde vragen. Deze bundelden we in dit overzicht. Je mag ons natuurlijk altijd contacteren als jouw vraag niet in deze lijst staat.

Hoe huur ik bij Deltarent?

Het huren van audiovisueel materiaal doe je op basis van onze online catalogus. Je stelt een mailtje op met een lijst van wat je nodig hebt en de data wanneer je de apparatuur wenst te gebruiken. Dit stuur je naar rental@deltarent.be.

Als je nog vragen hebt over hoeveelheden, type toestellen, technische info, eventuele alternatieven, … kan je via datzelfde e-mailadres bij onze medewerkers terecht. Zij bekijken je bestelling steeds aandachtig en maken een correcte offerte voor je op. Deze bevestig je online. Pas wanneer de offerte goedgekeurd is, reserveren we het materiaal voor jou.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Dat kan zeker. Stuur dan zo snel mogelijk een mailtje met de gewenste wijzigingen naar rental@deltarent.be en vermeld duidelijk je projectnummer in het onderwerp van je mail. Dat nummer vind je terug in de offerte. Wanneer je een bestelling wil annuleren, dan rekenen we een annulatiekost aan.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je annuleert een bestelling via e-mail naar rental@deltarent.be. Plaats in het onderwerp van je mail duidelijk de vermelding ANNULEREN + je projectnummer. Dat nummer vind je terug op de offerte.

Bij annulaties hanteren we de volgende tarieven:

  • tussen de 15 en 18 dagen voor ophaaldatum: 25% van de totale offerteprijs;
  • 7 dagen voor de ophaaldatum: 50% van de totale offerteprijs;
  • 24 uur voor de ophaaldatum: 100% van de totale offerteprijs.

Wat vermeld ik bij de reservatie van materialen?

De verbruiksperiode is de effectieve periode waarin je het gehuurde materiaal gebruikt. Vermeld ook altijd waar het evenement plaatsvindt. Dagen van transport en installatie zijn namelijk kosteloos. Binnen België rekenen we hiervoor een maximum van 4 dagen, in het buitenland maximaal 6 dagen. Breng je het materiaal te laat terug, dan wordt dit gefactureerd als een nieuwe huurperiode.

Wat vermeld je nog:

  • het gewenste materiaal en de correcte hoeveelheden;
  • de nodige accessoires voor een correcte installatie en aansluiting;
  • een gedetailleerd overzicht met de verschillende types, lengtes en hoeveelheden van de kabels;
  • of je al dan niet gebruik wenst te maken van onze nachtsluis.

Doe dit nauwkeurig, want we kunnen niet garanderen dat het materiaal dat niet in je bestellijst staat zomaar last minute beschikbaar is. Onze medewerkers adviseren je met de nodige ervaring. Twijfel je over bepaalde materialen, apparatuur of aansluitingen? Neem contact op.

Wanneer is mijn materiaal gereserveerd of beschikbaar?

Je zal van Deltarent altijd een reactie ontvangen binnen de 24 uur na het plaatsen van je bestelling. Materiaal staat enkele dagen in optie vanaf het moment dat je je bestelling plaatst via e-mail. Bevestig je de offerte, dan is het materiaal voor jou gereserveerd en beschikbaar.

Wanneer kan ik het materiaal Ophalen en terugbrengen?

Ophalen en terugbrengen kan enkel op de data vermeld op het huurorder.

  • Ophalen: vanaf 14 uur
  • Terugbrengen: voor 12 uur

Deltarent garandeert een premium service voor elke klant. We vragen dan ook uitdrukkelijk om het gehuurde materiaal tijdig terug te bezorgen op de afgesproken uren. Zo stomen wij alles op tijd klaar voor de volgende huurder. Breng je het toch later terug, dan rekenen we een extra kost en transportkost aan om het materiaal in perfecte staat nog bij onze volgende klant te krijgen.

Wanneer breng ik het materiaal terug?

Het gehuurde materiaal breng je terug voor 12 uur op de datum vermeld op je huurorder. Kan je enkel buiten de openingsuren, dan plaats je alles in de nachtsluis van Deltarent. Vermeld dit dan al meteen bij je aanvraag zodat we de afleveringsbon kunnen klaarleggen. Breng de materialen terug, onderteken de bon en deponeer deze in de brievenbus van de nachtsluis.

HeB JE een andere vraag?

Heb je een andere vraag of wil je meer informatie over een product? Ons team staat voor je klaar.

Ik stel mijn vraag